Cagiva Mito SP:
Szépen megvezetett csatornák láthatóak. Alulról a csatornák közötti gát megtévesztő lehet, mivel az ablakok között már más irányban állnak egymáshoz képest a fő és a pót csatornák.
A boost csatorna,szívóablak a membrán felől fényképezve. A boyesen csatornák is láthatóak.
A fő kipufogó csatorna a csatorna középvonalával párhuzamos falakkal rendelkezik, a segéd csatornák pedig főleg a segédcsatorna utolsó részén komoly mértékben sugárirányban befordulnak (effektív keresztmetszet növekedés). Érdekes, hogy a fő átömlők kipufogó nyílás felöli éle viszonylag lapos szögben indul.
A kipufogócsatorna felől fényképezve jól látható a segéd kipufógcsatornák szép fokozatos átmenete a fő csatornába, a kipufogócsatorna tetején a becsúszó power nyelv helye látható,
Az átömlő csatornák (a boost kivételével) meglehetősen laposak, sík tetejű dugattyúval és ilyen szintű belső fallal ez könnyen megvalósítható.
A henger irányítása az alábbi képen látható.
MHR Team Racing:
Egy csúcskategóriás robogóhengert láthatunk a képen, 6 átömlős, osztott kipufogónyílásos henger. A kipufogónyílás széleinél itt is láthatjuk, hogy enyhén sugárirányba szélesedik a csatorna, majd úgy fordul vissza egyenletesen a főcsatorna szűkületébe.
Az átömlők közötti gát alúl itt jobban tükrözi a csatornák kijáratának irányát, mint a Cagiva Mito SP henger esetében.
Általában a pótfelömlők visszacsavarását az utolsó pár mm-en oldják meg, ennél a hengernél ez elmarad, csupán gyakorlatilag a pótfelömlők hátsó éle egymással szembe néz. A boost felömlők csatornái és fellövési szöge szokványos.
A henger irányítása az alábbi képen látható.
Simonini 90 AM6:
Az AM6-os blokkra talán a legerősebb 90-es hengerszett ami kapható. Segédkipufogóvall és 5 felömlővel.
Itt a hengerűrtartalom miatti nagy furat már egy részben komoly korlát, a tőcsavarok közel vannak a segédkipufogó csatornájához. Így nem sugárirányban indul a segédkipufogó csatorna, inkább a fő csatornával párhuzamosan, ez látható az irányításból is. A segédcsatornák effektív keresztmetszete így nem olyan nagy mértékű, sajnos ez az extra furat méret ára.
A felömlők iránya klasszikus, jól megvezetett belső fallal lapos szögben érkeznek a hengerbe.
A fő kipufogócsatorna és a segédkipufogó csatorna találkozása szép fokozatos átmenettel valósul meg.
A csatornák induló keresztmetszete látható, itt sem estek túlzásokba, ahogy semelyik komoly hengeren sem. Nem szükséges, bár árnyalja a képet, hogy a gyári blokk a kiindulási alap.
És végül az irányítás:
MHR Replica AM6:
Egy újabb, ám ezúttal kisebb teljesítményű 70ccm-es kismotor henger következik, szolidabb vezérlési szögekkel.
Klasszikus 5 átömlős, segédkipufogó nyílásos henger. A segédkipufogó csatornák a megszokott módon enyhén sugár irányban térnek el. Majd szépen fokozatosan csatlakozik a fő kipufogónyílásba.
A fő és segéd átömlők irányítása szintén klasszikus, felömlési szög jól láthatóan lapos. Érdekes, hogy a boost felömlő alsó élének szakasza szintén milyen mértékben lapossá válik a kilépés előtt.
A csatornák induló keresztmetszete szokványos, az elválasztófalak és a csatornák alsó kontúrja jól követi a csatornák kilépő irányítását.