Cagiva Mito SP:


Szépen megvezetett csatornák láthatóak. Alulról a csatornák közötti gát megtévesztő lehet, mivel az ablakok között már más irányban állnak egymáshoz képest a fő és a pót csatornák.



A boost csatorna,szívóablak a membrán felől fényképezve. A boyesen csatornák is láthatóak.



A fő kipufogó csatorna a csatorna középvonalával párhuzamos falakkal rendelkezik, a segéd csatornák pedig főleg a segédcsatorna utolsó részén komoly mértékben sugárirányban befordulnak (effektív keresztmetszet növekedés). Érdekes, hogy a fő átömlők kipufogó nyílás felöli éle viszonylag lapos szögben indul. 



A kipufogócsatorna felől fényképezve jól látható a segéd kipufógcsatornák szép fokozatos átmenete a fő csatornába, a kipufogócsatorna tetején a becsúszó power nyelv helye látható,



Az átömlő csatornák (a boost kivételével) meglehetősen laposak, sík tetejű dugattyúval és ilyen szintű belső fallal ez könnyen megvalósítható.



A henger irányítása az alábbi képen látható.



MHR Team Racing:


Egy csúcskategóriás robogóhengert láthatunk a képen, 6 átömlős, osztott kipufogónyílásos henger. A kipufogónyílás széleinél itt is láthatjuk, hogy enyhén sugárirányba szélesedik a csatorna, majd úgy fordul vissza egyenletesen a főcsatorna szűkületébe.



Az átömlők közötti gát alúl itt jobban tükrözi a csatornák kijáratának irányát, mint a Cagiva Mito SP henger esetében.



A fellövési szögük a csatornáknak nem olyan magas, mint az SP henger esetében, azonban még így is jó bő belső fal és lapos fellövési szög jellemzi a hengert.





Általában a pótfelömlők visszacsavarását az utolsó pár mm-en oldják meg, ennél a hengernél ez elmarad, csupán gyakorlatilag a pótfelömlők hátsó éle egymással szembe néz. A boost felömlők csatornái és fellövési szöge szokványos.




A fő felömlők első éle az utolsó pár mm-en jelentős mértékben hátracsavart, hogy minimális legyen az átáramlás a kipufogó nyílásba.



A henger irányítása az alábbi képen látható.



Simonini 90 AM6:


Az AM6-os blokkra talán a legerősebb 90-es hengerszett ami kapható. Segédkipufogóvall és 5 felömlővel.



Itt a hengerűrtartalom miatti nagy furat már egy részben komoly korlát, a tőcsavarok közel vannak a segédkipufogó csatornájához. Így nem sugárirányban indul a segédkipufogó csatorna, inkább a fő csatornával párhuzamosan, ez látható az irányításból is. A  segédcsatornák effektív keresztmetszete így nem olyan nagy mértékű, sajnos ez az extra furat méret ára. 



A felömlők iránya klasszikus, jól megvezetett  belső fallal lapos szögben érkeznek a hengerbe.



A  fő kipufogócsatorna és a segédkipufogó csatorna találkozása szép fokozatos átmenettel valósul meg.



A csatornák induló keresztmetszete látható, itt sem estek túlzásokba, ahogy semelyik komoly hengeren sem. Nem szükséges, bár árnyalja a képet, hogy a gyári blokk a kiindulási alap.




És végül az irányítás:



MHR Replica AM6:


Egy újabb, ám ezúttal kisebb teljesítményű 70ccm-es kismotor henger következik, szolidabb vezérlési szögekkel.



Klasszikus 5 átömlős, segédkipufogó nyílásos henger. A segédkipufogó csatornák a megszokott módon enyhén sugár irányban térnek el. Majd szépen fokozatosan csatlakozik a fő kipufogónyílásba.



A fő és segéd átömlők irányítása szintén klasszikus, felömlési szög jól láthatóan lapos. Érdekes, hogy a boost felömlő alsó élének szakasza szintén milyen mértékben lapossá válik a kilépés előtt.



A csatornák induló keresztmetszete szokványos, az elválasztófalak és a csatornák alsó kontúrja jól követi a csatornák kilépő irányítását.



Végül a henger irányítása: