Visontai visongás.

Hogy miért visongás?

Azért, mert az indulás reggelére Pedróza beszervezett magának egy szemészetlátogatást, mert belekacsintott valami rendesebb méretű cserebogárba (Lóváz szerint: change-beatle) úgy hatvannal.
Én meg sikító frászt kaptam, hogy mikor indulunk.

Végül is, 9,30-ra trombitáltuk össze a brigádot, a motorok fele már a bojleren volt (nem úgy értem, hogy szablyafűrészel elvágtuk a motorokat a tank mögött, mert úgy könnyebb felrakni őket, hanem úgy, hogy a 6 motorból hármat már csüt. este felszögeltünk)
Befutott Virbó, Odüsszeusz, és végül Vincze is, felraktuk, beraktuk, lekötöttük, elindultunk.

A bojlerben hárman ültünk, mert a szokásos Pedróza/Zsoli duóhoz csatlakozott Vincze az utasfülkében.
Előző este szóba került, hogy vigyek valami kazettát az útra, különben Pedróza a tuskóban 100 forintért vásárolt "totális csapás" című kazettát fogja hallgatni, azt meg higgyük el, hogy nem akarjuk gyöngyösig- mondta Pedróza.

Elindultunk, a bojler simán vitte a nyóócvanat, szólt a rokkenróól, útközben Cááá-zás, "aggyáámá" ordibálás, valamint Pedrózával továbbfejlesztettük a "mindedj" és "enji" szavakat, így lett " Rondj" és a célirányból következően "djöndjös" tehát a normális pálya megközelítés folyt.
Azt még hozzátenném, hogy Pedróza a totális csapással együtt bevásárolt egy "szteccon" kalapformájú szalmakalapot, meg valami nagyon nagy lencséjű nagyon retró nagyon béna, napszemüveget, mindezt megfejelte valami havai mintás inggel, ami ki volt gombolva a hasáig, rajtam volt egy moziból kölcsönzött 3d szemüveg, szóval az utasfülkében egyedül Vincze nézett ki viszonylag normálisan.
(Lecsó meg is kérdezte a boxban, hogy "ki ez az idióta???" Attila mondta neki, hogy velünk van, mire Lecsó mondta, hogy akkor jó.(udvariasan nem azt mondta, hogy akkor érti)

Útközben valahol Hatvan környékén megálltunk egy hamburgerkávéüccsipisi input-outputra, a hely nagyon faja volt, olcsó, és jó, mindenkinek csak ajánlani tudnám, ha emlékeznék rá, melyik faluban volt.

Valamikor 13-14 óra között megérkeztünk a pályára, ahol már várt minket a kecsói brigád, Gedeon, Róóland, a békési csapatból Benya, Hompi kiskunmittudoménhonnan, Vidra, Ádám, a nyugat magyarországi menők képviseletében, ezután lepak, befizet, edz.

A csbb a pénteki edzést a büfében és egyéb árnyékos helyeken abszolválta, mértük az időket először a hatévesforma gokartos gyerekeknek, 55 körül mentek...
Nyilván hamarabb gokartoztak, mint jártak.

Hompi összerakta a még nem teljesen kiforrott motort, felment, 1,30 körüli időket mértünk neki.
Vincze az első futómű feljavítása után 1,20 körül ment.
Benya 1,18 környékéről javította az idejét, nekem igen tetszik ahogy megy, benne van a jó köridő, egy erős motorral, meg fog lepni pár embert jövőre, ebben biztos vagyok.
Odüsszeusz többször motorozhatott Bacsival ezen a pályán, és eltanulta tőle a " hogyan kell kanyarban, páros lábbal a hátsó fékbe ugrani" című mutatványt, a célegyenes utáni kanyarban háromszor sikerült lepihennie, el is nevezte a kanyart "ittaka kanyar"-nak.

Gedeon keresgéli a tavalyi formáját, versenyen, már  meg villant néha valami, remélem megtalálja, sajna nem emlékszem mennyiket mértünk neki, de szemre kicsit lassabb volt talán mint Róóland.

Róóland, aki idén újonc a kupában, átmentette a kecsói remek formáját, és igen jól ment megint, egyáltalán nem újoncosan, hanem a versenyen kifejezetten okosan, már-már éretten, de erről majd később, itt a pénteki edzésen 16 körüli idővel kezdett, ami figyelembe véve, hogy a kupások 3 éve nem nagyon tudtak versenyben 16 alá menni, kifejezetten jó eredménynek számít.
Ennyit fejlődtünk, mi, és a motorok is egyaránt.
Róóland 16-ról, egészen 1,12-ig gyorsult, én kicsit aggódtam, hogy ahogy gyorsul, majd túlvállalja valahol, és rútul szájra esik, de nem, tehát megint bejelentkezett valaki a dobogós helyek egyikére.
(erre mondaná Gecsei: "plusz egy hellyel még hátrébb leszünk"

Lement pár etap, közben a rövidek gokartoztak, mint az állat, amikor legközelebb felmentek a kupások, akkor történt Virbó balesete.

Virbó kifordult a célegyenesre úgy 65-70 körül, húzta a nyelet, mögötte két MZ-s, akik ki szerették volna kerülni az egyenesben, Virbó jobbról várta az MZ-t, balra húzódott, de az MZ már mellette volt balról, és az MZ racer pilótája, 5 telinél elvitte a térdével Virbó kormányvégét...
Szerencsétlen eset, senki sem hibás, de meg lehet tanulni belőle, hogy SENKIT NEM KELL, ÉS NEM SZABAD ELENGEDNI! Aki gyorsabb, majd megoldja.

Virbó, a becsapódás után, mint egy rongybaba, láthatóan kontroll nélkül hempergett, majd megállt, és nem mozdult.
Ijesztő volt...

Pár tized másodperc lemerevedett döbbenet után láttuk, hogy átfordul a hasára, tehát nagyon nagy baj nincs, de hogy nagyon odaverte magát, az nem volt kétséges, felugrottunk, én ordítottam, hogy hívjunk mentőt azonnal, felkaptam a napernyőt, mert ilyenkor sem vetkőztetni, sem mozdítani nem szabad, de a rekkenő hőség miatt, az árnyékolás az egyetlen fontos amit tehetünk érte.
Megálltak az MZ-sek is, mindenki sajnálkozott, én elzavartam valakit a másik napernyőért (elnézést a stílusért, de nem volt idő cizelláltan fogalmazni)
Virbónak vérzett a szája nyilván megharapta, és az álla is rútul nézett ki, árnyékoltunk, és nyugtattuk, hogy nincs nagyon nagy gáz, mozog keze lába, mondtuk, hogy  a motor oké, kb. semmi baja, feküdjön szépen mert már jön a mentő.
Közben a "tettes" MZ racer többször odajött, láthatóan sajnálta ami történt, mesélte, hogy volt, hogy nem tehetett már semmit a baleset elkerülése érdekében, ott tipródott, de egyebet ő sem tehetett, mint közösen vártuk a mentőt.

Megjött a mentő, bepakolták Virbót, Vidra beült mellé, Ádám meg ment utánuk a saját kocsijával a hatvani kórházba.
(kösz srácok!)
Mentő el, és mivel egyértelmű volt, hogy Virbó versenyhétvégéjének vége, megszerveztük a cuccai, motorja stb. hazaszállítását, ezt később Virbó a kórházból telefonon leokézta, Pedróza elvitte a kórházba Virbó cuccait, pénzét, tárcáját.

Ez volt a második komoly balesetünk, a csapat ismét kitűnőre vizsgázott összetartásból, alapállás volt a "menjünk, csináljuk, segítsünk" a bajbajutott kollégának senki sem a saját érdekét nézte, hanem ment, kísért, pakolt, szervezett, segített.
Virbó nevében köszönöm mindenkinek a segítséget, és még egyszer elnézést kérek attól akire ráförmedtem, hogy csinálja, amit mondtam neki.

A baleset teljesen lenyomta a csapatot, mindenki csak gubbasztott az árnyékban, nyilván mindenkinek darált az agya: "velem is megeshet, velem is megeshet" Róóland kijelentette, hogy ő nem is megy ma többet, asszem Benya is kontrázott, hogy ő sem.

Akkor mondtam nekik, hogy szépen üljenek föl a romhalmazokra, és húzzanak fel a pályára, ne azon rágódjanak mi történt, mert az nem vezet sehova, motorozzák ki magukból a feszültséget.

Felmentek, és elég óvatosan kezdett mindenki, még Bósza sem esett többet, de szépen lassan elkezdtek gyorsulni újra.

A pénteki edzést Róóland nyerte 1,12-es idővel, mögötte Gedeon 13 körül, majd Odüsszeusz,14 Benya,15 Vincze,23 és Hompi 30 körüli időkkel.

Este megérkezett Molnár Gábor, akinek köszönjük, hogy biztosította a telket.
Befutott a kórházból a kísérő csapat, és pestről Lóváz is, aki rajolás képen ordító autóhifivel érkezett.

A kocsiból nem a szokásos tücc-tücc szólt harsogva, hanem a Sevillai borbély.
Lóváz tehát befutott az addigra már az esti kempingezésre készülő veterán motorosokkal tömött depóba, kivágta a kocsiajtót, és ordítva kérdezte: Mi van fiatalok?
Közben a kocsiból harsogott a komolyzene...
Mindezt Pedrózához hasonló felszerelésben.
(együtt vásároltak)
Szerintem a hasonló jelenségekre a veteránosok lassan már fel sem kapják a fejüket, ha valaki idióta, és idiótán is néz ki, akkor rezignáltan megállapítják, hogy Simson kupás, és ezzel napirendre is térnek az aktuális cselekmény felett.

A csapat elhúzott a hobbitelekre, ahol kettéváltunk, a brigád egyik fele sátrat álíltott, tüzet csiholt, a másik fele meg elhúzott a helyi tuskóba, szilárd és folyékony üzemanyagot vásárolni a hajtóművekbe (kaja és sör)

(visszatérés után Hompi asszem kissé nehezményezte, hogy nem vertük fel a sátrát, bár ennek több akadálya is mutatkozott:
A: nem tudtuk, hol van a sátra
B: nem tudtuk hova szeretné felverni
C: ha tudtuk volna, hogy hol van, akkor sem tehettünk volna semmit, mivel bezárta valakinek a kocsijába
D: simán elfelejtkeztünk Hompi sátráról, bocs Roland.
:)

Míg a többiek vásároltak, mi Ádámmal feltaláltuk az ingyenes kábítószert:
Szájjal felfújtunk egy kétszemélyes gumimatracot.
Vagy fél órára beálltunk tőle.
Róóland még ennél is tovább ment, ő ugyan csak egyszemélyest fújt fel szájjal, de ő egyedül, és az rögtön le is eresztett, ezt a mutatványt párszor megismételte, szóval ravasz fiú, úgy csinál, mintha kényelmesen szeretne aludni, közben meg csak tiltott tudatmódosító szert vett magához (levegőt) de azt jó sokat, és sokszor.

Befutott a tuskós csapat, sütögetés Virbó cuccán (telefonon elkértük) utána kulturált sörözés, beszélgetés:

"aggyámá"
" van neked anyád?"
"eccer ütöttem mellé, azóta is kék az ég"

Tehát a szokásos, magas színvonalú társalgást folytattuk kábé éjjel 1-ig, amikor is aludni tértünk.
(a sátor felé menet, Lóváz pofára esett Piró sátrában, büntiből megfenyegettük, hogy lepisiljük a sátrát, mert az út közepére tette (tökre nem volt még az útnak a közelében sem), hogy nyomatékot adjunk a fenyegetésnek, csurgatni kezdtünk valami üvegből valami folyadékot, amire a válasz a sátorból egy "menymáp'csááábaaaa" dörmögés volt)

Mellettünk sátrazott valaki, aki eszelősen horkolt, mi meg Pedrózával elszívtunk egy cigit a sátorban, mondván az kiűzi a szúnyogokat.
A szúnyogok bent maradtak, és nem tudtuk eldönteni, hogy a cipőkből áradó marópárás, vagy a sátorban cigizés volt-e a bűnös, de csípte a szemünket rendesen az anyag.

Én úgy ébredtem reggel, mintha masszívan becsápoltam volna, pedig mindössze egyetlen alkoholos sört ittam, az is 2%-os citromos volt, egyszerűen fárasztó, és stresszes volt a péntek.

De már szombat volt, reggel hat, menni kellett a pályára jó helyet foglalni, hogy együtt maradhasson a csapat.
Én nem nagyon voltam képben-számítógépes hasonlattal élve: még az alaplap sem indult el- Gedeon, vagy Lóváz elhívott kávézni, akkor kezdett lassan betölteni a renccer.
Nyolc körül Befutott Csaba (ekkor tarthattam kb. a dos-fázisban) és Doki is megérkezett, akkor valakivel ittam még egy kávét, kb. attól kezdve tudom, hogy ténylegesen mi történt.
Közben valaki elment valami reggelit venni, és a pitbike-os okkal elkezdődtek a szabadedzések, mi voltunk a másodikak.

Láttam, hogy Robertó alig ment pár kört a számára ismeretlen pályán, hátul, jó messze a boxtól félreállt és főtt a tűző napon.
Meg sem próbálta kitolni a motort, olyan dzsindzsa van a pálya mellett, hogy teljesen meg tudom érteni ezt az álláspontot.
Nyilván megállt a teknyika, gondoltam, ha visszaért, megkérdezem mi van.

Akik pénteken edzettek, láthatóan, kiheverték a stresszt, szépen mentek, a műsorközlő sorra mondta az időket, Róóland, jól ment, pont ahogy várható volt, Pedróza bejelentkezett egy 1,12 es idővel, majd kisvártatva leheveredett valamelyik hátsó kanyarban, a többiek azt hozták amit pénteken.

Akik nem voltak edzeni előző nap, pár kört ismerkedtek a pályával, Csaba 13 körüliről gyorsult, (először ravaszul beállt Pedróza mögé vagy két körre) Doki 1,14-eket ment, Roberó Adesivo meg mint mondtam szaunázott a hátsó kanyarok valamelyikében.

A ténylegesen eszelős Ne. Attila kb. a második körben már térdelt, 1,10 körüli időre emlékszem, azért az ismeretlen pályán a második körben nem szar.
Az első szabadedzés után kérdeztem Pedrózát mi volt, azt mondta, elment a hátulja.
-guminyomást nézted?
-mé kellett volna- válaszolta:)
Megnéztük, 0,8 bar volt, tehát ideális.
Az eséshez.
(mindebből az következik, hogy lapos gumival nem jó a sex, mert túl hamar elmegy)

A váci hegyi medvék motorja szokásosan jól pengett,(Serfőző Gyuri(krossz cetka blokkos motor) kérdezte is kié az a vizes Simson, mert az istentelenül szól, kereste a boxban mert meg akarta nézni) Norbi tanulta a pályát, Világi úr szintén, Bósza egyre gyorsult, a mezőny nagy része alig volt lassabb, mint a pitesek.

Leintés után a boxban felfújtuk Pedróza hátsó kerekét, Attila mondta, hogy szar a kuplungja, beállítottam, megnéztük a gyertyát, kicsit sokallósnak tűnt, lekaptam a légyszűrőt, mondtam próbálja ki.
Visszajött, és lelkendezett, hogy ég és föld.
(dagadó önbizalommal pakoltam el a szerszámokat ezzel a boldog tudattal: mekkora szerelő vagyokmáá!:)
A többiek az árnyékban várták a második szabadedzést.
(Csaba kösz a dugókulcsot)

A többi géposztályban páran leheveredtek, egy pites és egy MZ-s ugyan ott, ahol egy nappal korábban Bósza, szintén beleugrottak a fékbe, és már mentek is perecért.

Az MZ-sek eleje nagyon ment, élvezet volt nézni őket, pont mint a spec. robogósok, elöl Attisrace, Janibá, Magda, a célegyenes végén féktávon eszelős kormányszitálással, de mint elmondták ez a normális üzemállapot, meg lehet szokni.
(aha, kössz szépen, a spec. robogó egyáltalán nem megy 9000 alatt, kanyarból kifelé meg állandóan egykerekezni akar, féktávon meg izomból tartva is szitál mint a barom, kössz szépen "normális üzemállapot" persze, mindezekkel együtt, eléggé tudnak sietni ezekkel a szörnyecskékkel)

A második szabadezésre Csaba megtanulta a pályát, szokásos hagyományos Mike Hailwood stílusban motorozva haladt, gyakorlatilag mindenki javított, csoportok alakultak ki, ahol többen közel azonos időket tudtak menni, látszott, hogy a mezőny minden részén nagy meccs lesz.

Egyszer, úgy a menet felénél, követem szemmel a kisgyereket (Pedróza) ahogy hátul cikcakkozik a kacskaringós pályán, erre nem megint, tök ugyan ott, a pálya mellett van, Robertó?

Bizonyára valami botanikai érdekesség (dzsindzsa) keltette fel a pilóta figyelmét, vagy valami egyéb rohadt érdekes dolog lehetett ott hátul a fűben, hogy a délelőtt egy részét, annak tanulmányozásával tölti-gondoltam magamban.
A lepkegyűjtést kapásból kizártam, mert lepkegyűjtő háló nem volt nála, a növénygyűjtést is kihúztam a listáról, mert nem volt nála a 2000 oldalas "botanikai határozó”, tehát nem marad más, csak az, hogy taktikai szaunázást hajtott végre azon az elven, hogy mínusz egy kiló leizzadása a bőrben, az körönként két tized, mert volt vagy 40 fok napon.
De nyilván egyik sem, Valójában nyilván megint megállt a motor a pálya ugyan azon részén, pech, hogy nem a boxokhoz közelebb.

Gedeon kapaszkodott, és javított, Odüsszeusz, szintén, köszönhetően a péntekhez képest salangmentesebb motorozásnak.
Benya szokásosan szépen ment, és lassacskán javítgatott, a motor teljesítményéhez képest,  Odüsszeusszal együtt figyelemreméltóak a köridejeik.

Lement a többiek második szabadedzése is.


Bettivel,(Ne. Attila etecsment) Lóvázzal, Vidrával, és a teljes brigáddal a boxból elvonultuk a pálya egy olyan helyére ahonnan szinte az egész cuccot belátni, hogy megtekintsük az időmérőt.
 Két kör múlva mondtam, nézzék, Attila bestenkelte magát, már rázza a fejét, olyankor nagyon szokott sietni.
A műsorközlő bemondta az időket, azt hittem leveszem a hajam:

Ne. Attila: 1,05
Pedróza 1,07
Csaba 1,09
Róóland 1,10
Az eleje nagyon ment, de a közepe is kapaszkodott erősen, kezd valami olyasmi kialakulni mint az MZ kupásoknál, és ez jó!

Világi úr elsőéves, és a pályát sem ismeri, és a motorja sem egy erőgép, ehhez képest, és abszolút értelemben is szépen ment, kevésbé hűbelebalázs módon mint Odüsszeusz, de még kevésbé versenyzősen mint Benya.
Vinczének egyértelműen túl hosszú volt az áttétele, nem is értem miért nem cserélte le (asszem nem volt rövidebb nála)
Hompinál még az első szabadedzésen kiszúrta Vidra, hogy van rajta egy övtáska.
Hompi haladásából arra következtettünk, hogy a táskában nem lehet más csak a majré, szóval azt levetetjük vele, így is tett Vidra, és lám, Hompi élből gyorsult 4 másodpercet!
(Persze, azért valahol a bőrruhában, valami titkos zsebben még kellett lennie egy kicsinek, mert Hompi nagyon óvatosan ment, ha majd látjuk hol dudorodik, leszedjük azt is, illetve Hompi kiszedi magának)
(mellesleg az én ruhámból is kivehetné már valaki...)
Hompi menésében az volt a nagyon vicces, hogy amikor koncentrálás nélkül, kissé cikcakkozva, már csak levezető kört ment, az volt a leggyorsabb köre!
(magyarul, ha kicsit nem figyel, tökre fel fog gyorsulni:)

Néztük Attilát, dicsértük Benyát, Világit, meg a többieket, láttuk hogy küzd Vincze a kanyarban tökig összeült villákkal, követtem szemmel Pedrózát, hát erre hátul, hót tök ugyan ott, megint ott pihen Robertó!
Ilyen nincs és még is van, az a motor ott nem akar keresztülmenni, nem tetszik neki a pálya, vagy menni akar vadkörtézni, mint Süsü, vagy nemtom mi van, de az biztos, hogy olyan nincs, hogy egy motor, háromszor, hót tök ugyan ott álljon meg!
(A mi szamaránk az folyton pénteki napokon romlik el("haggyámá, nem akarok dolgozni, jön a hétvége") Robertó motorja meg ugyan abban a kanyarban állt meg háromszor, tehát valami rendszer van a dologban az biztos, ezért, azt a kanyart Robertó kanyarnak neveztem el.)

Tehát ilyen nincs, de láthatóan mégiscsak van, és ez már tényleg elképesztő pech, gondoltam ha lejönnek odamegyek Robihoz lelki és talán gyakorlati sárgaangyalnak.
Lement az időmérő, mindenki javított a szabadedzéshez képest, a Simson kupa eleje simán beférne az MZ kupa középmezőnyébe, azért ez eléggé rendben van!

 

 

Megkerestem az időközben visszaérkező Robertót, akinek ha el is indult, akkor is össze vissza járt a motorja, egy kiválóan lötyögő amal karbit, és vélhetően halódó gyújtást diagnosztizáltunk.
A halódó gyújtáshoz adtam neki egy kondit, a karbit meg összedikhálja fúrja-ragasztja-szegecseli, mondta.
Kissé csalódott volt, de mondtam ne parázzon, van összesen 3 köre, elengedik leghátulról, az is valami, legalább tud menni, valahol, ha életre kelti a biciklit.(ha nem lett volna elég köre, mentem volna sírni a főbíróhoz, hogy "lécci lécci lécciiííí, olyan lelkes fiú, ismeri már a pályát körbetalál, sokat volt itt, különben is nagyon messziről jött, születésnapja van, a versenyre vett ki szabit, satöbbi" szóval mentem volna rinyálni meg hazudozni:)
De nem kellett elengedték simán.

A versenyről magáról szóljanak az érintettek, ki-ki a maga szemszögéből, kiegészítve az én kis (gonosz:) kommentárjaimmal, de azt majd csak a következő részben.

 A verseny

Benya:

No, hát nekem eléggé mente a szervezkedés péntek előtt, hogy hogyan is jussak le Rólandhoz, mert onnan indultunk Gedeonnal, Vaczkónak meg nem volt fuvar ezért mondta nem jön.

4kor keltem hót kómásan kb. végig aludtam az utat, odaérünk Rólandhoz az a kecseg meg nem akart kijönni, még jó hogy jött a bátyja és felkeltettem.
Persze mondta hogy nóórmális vagyok? Hajnalok hajnalán (fél 7kor).
Na de mindegy, összepakoltuk a motort, aztán meg vártunk Gede1-ra.
Indultunk is Gyöngyösre, András olyan szépen teletankolta a motorom, hogy mire odaértünk láttam, hogy annyira folyt ki a benzin a tanksapkán hogy faszán leszedte a fényezésnek hívható dolgot a tankomról.

Na aztán pacsi köszönés minden... Fizet, öltöz, go fel a pályára.
Elsőnek nem tetszett a pálya, nem tudom miért, de nem.
Aztán 1,2 etap után lassan belerázódtam, kezdtem érezni a motort, és elfelejteni hogy mennyire pattog az eleje kanyarban.
Aztán valamiért elbambultam, mentem meglátogatni a kis nádast a pálya szélén, persze 1-2 gumi elszórva, aminél egy kicsit szlalomozni kellet.
Aztán vissza boxba, mert éreztem valamiért libeg a motor, erre Zoli szól: terepszakasz nincs a pályába! - Na, mondom köszi :D
Aztán Virbó balesete kicsit elvette a kedvem az egésztől de Zsóli mondta hogy menjünk vissza edzeni.
Szépen eltelt az idő, gyerünk sátrat felverni, kaja, pia stb..
Már éreztem jó este lesz, hát nem is csalódtam, Lóváz meg Pedróza alkottak. :)

A verseny napja is eléggé jó volt, csak dög meleg volt.
Szépen lementek a szabadedzések, időmérő, legjobb köröm 1:13.5, aminek én nagyon örültem.

A versenyen a rajtot nagyon jól elkaptam magamhoz képest (2.-ból indított váltó)
1,2 kanyarba Koren Norbi meg Ithaka királya még mögöttem voltak, de aztán elmentek.
Már eléggé messze voltak, nem tudtam volna beérni, rá álltam egy szép nyugis tempóra.
Aztán meg hallom jön még valaki, mint ha Koren Norbi jönne, aztán elmegy, látom Roberto :D
Na mondom jól belehúztál, a legvégéről indult... Szép!
Aztán elment Gedeon is mellettem.
Ezután látom, kékeznek a kanyar előtt jó mondom figyelek.
Látom Pedrózsi előz, térde lent, lóg a motorról, erre meg látom a jobb lába a levegőbe.. aztán leesett, hogy megköszöni, de ezen jót nevettem. :)
Így végül 7. lettem a chronomoto szerint, ezzel nagyon megelégedtem.

Világi:

A rajtom átlagosnak mondható, így, közvetlen az indulás után talán még hátrébb is szorultam Robi remek rajtjának köszönthetően. A célegyenes végén lévő visszafordító kanyarban sikerült elmennem Bósza és Norbi mellett, de Ők hamar visszavették tőlem a pozíciójukat. Ezután lényegében teljesen magányos volt a versenyem, nem is sikerült javítanom a legjobb időeredményemen, bár az is lehetséges, hogy csupán ennyi volt bennem, s a motoromban.
Végül a nyolcadik helyen zártam, mivel Norbi, ha nem tévedek, valamiféle műszaki hiba miatt kényszerült idő előtt abbahagyni a futamot, Bósza pedig elkövetett egy piti hibát, nem öntött a tankjába néhány dl keveréket, így, ha jól tudom egy körrel kevesebbet sikerült teljesítenie.
Mindent egybe véve jól éreztem magam, tetszett a pálya, s úgy gondolom, hogy ez ismét egy fontos esemény volt, mindenféleképpen a fejlődésemet szolgálta, örülök, hogy ott lehettem!


Zoli:

Róóland nagyon tud rajtolni,bár a pozíciója nem volt kedvező a rajtrácson, simán elsőként elfordult a célegyenes végén, és ezt a pozíciót tartotta is vagy 2 körig, amikor Csaba először Pedrózát, majd Rólandot is megelőzte, de Róóland nem maszatolt, nem hagyta, pár kanyar múlva visszajött neki,persze Csaba visszavette a helyét az egyenesben, de egyértelmű, hogy aki nyerni akar, az idén össze fog futni valahol Rólandal a rajtot követő körökben .
Pedróza már kecsón is jól rajtolt, látszik, hogy komolyan vette az intelmet, hogy nem lehet álmodozni az első két körben (Dimma megígérte neki, hogy ha bealszik, akkor szerel a Yamahára egy harmadik gyújtótrafót, azt bevezeti a kormányba, és távirányítással adja neki az impulzusokat, ha még egyszer elalszik a rajtnál) most is jó rajtot vett, de azért nem annyira jót, mint Róóland, az első kanyarban másodikként fordulhatott el.
Azt hittem, Csaba a harmadik rajthelyről is problémamentesen lerajtol mindenkit, de furi módon nem, harmadikként fordult.
Ne. Attila ellenben nem rajtolt valami fényesen, de ragadt a vezető trióra, ők így négyen vagy 30 méteres előnyt szedtek össze egyetlen kör alatt.

A második körben aztán Csaba végleg megelőzte Róólandot, de mielőtt még ez megtörtént volna volt egy érdekes jelenet.
Ugye mint mondtam, együtt mentek négyen egymás nyakán, Csaba Róólandot próbálta kikerülni, mögötte jött Pedróza, és mögötte Attila.
A másodok körben már azt néztem, hogy nehogy a két csbb pilóta a nagy igyekezetben felborítsa egymást, amikor azt láttam, hogy Pedróza elvette a gázt és intett Attilának, hogy menjen.
HA lett volna csapatrádió, akkor sem adhattam volna jobb tanácsot, Attila az edzésen stabilan gyorsabb volt mint Pedróza, viszont, ha beszorulnak mindketten Róóland mögé, mert Pedróza Attilát is lassítja, akkor esetleg köröket vesztegetnek el, ami alatt Csaba végleg lelép.
Ebből következően nagyon jó húzás volt mindkettejük szempontjából, ha Attila előremegy, és mint később Pedróza elmondta, neki is a körönként majd két másodperc járt a fejében, ezért engedte el Attilát.
Tehát Attila egy helyet előrébbjött, és majdnem azonnal meg is előzte Róólandot, és még ugyan abban a körben Csabát is, és az élre állt.
Csaba még párszor vissza tudott előzni, de a 4-5-ik körre, Attila össze tudott szedni a kanyargós részen annyi előnyt, hogy Csaba már ne tudja az egyenesben kikerülni, ettől kezdve, körről körre nőtt köztük a távolság.

Ez alatt Pedróza is leküzdötte a Róólandot, aki persze őt sem hagyta könnyen elmenni, többször megpróbált visszajönni az egyenes utáni féktávon, ez egyszer majdnem sikerült is neki, köszönhetően a tárcsafék által elérhető látványosan rövidebb féktávnak.
Róóland után Pedróza Csaba után eredt, megmondom őszintén, nem sok esélyt adtam neki, hogy meg tudja fogni, annyira látványos volt kettejük motorja között az egyenesben a sebbességkülönbség.
Vagy mégsem?
 Pedróza Lóváztól kölcsönzött motorja a leghalkabb a mezőnyben, ezért egy kicsit csalós is, szemre lassúnak látszik, pedig nem az, csak csendes.
(pár éve már említettem, hogy ravasz taktikai elem a csendes motor, mert az üldözött, nem tudja honnan teszik neki a kereket)
Kecsó után Róólandra mondtam, hogy kissé látványtalanul, de gyorsan motorozik, most Pedrózára tudnám ugyan ezt elmondani, ebbe a nem látványos motorozásba sokat nyomott a latban, a csendes motor, és az, hogy pedróza elmondta, ennek a motornak, ennyi a vége, nem tud vele gyorsabban menni, mert akkor kiesik alóla.
Az ő stílusához kissé túl lekvár a gyári futómű, ennek ellenére, pár kör alatt, ott volt Csaba nyakán, és a kanyargós részen szépen ki is kerülte és pont, mint Attila, szép lassan növelte az előnyét.
Asszem, ha Pedrózát megkérdezném, hogy mit szeretne, mivel tudna hatékonyabban menni inkább a következő versenyen, +2 lóerőt, vagy inkább egy jobb futóművet, akkor szerintem a jobb futóművet választaná.
(vélhetően utána rávágná: "és még +2 lóerőt:)

És itt jön, amit már említettem, Róóland okos motorozása!
Megmondom a frankót, én azt hittem, versenyen majd bestenkeli magát, és szájra esik a nagy igyekezettől, de nem, egyáltalán nem így történt.
Vívott amíg lehetett, amíg volt értelme, próbált kapaszkodni Csabára, majd Pedrózára, de képes volt belátni, hogy el kell mindkettejüket engednie, és ez nagyon nehéz!
Ilyenkor könnyű túlvállalni, mert az ember menni akar a másikkal, és nem hiszi el, hogy nem tud mögötte maradni.
Ilyenkor az okos ember, aki a kockást nem a boxból szeretné nézni, marad a saját vállalható tempójánál, és nem próbál meg olyan tempót menni, amilyet nem tud, mert akkor pofára esik, vagy legalábbis elmegy legelni.
A versenyző- pályázó emberek, ezt rendszerint tanulják hosszasan, vagy egyszerűen tapasztalják, hogy a túlakarásnak, túl nagy zakopáne a vége, Róóland meg vagy ösztönösen ráérzett, vagy nemtom, lehet, hogy nem is tudatosan csinálta, de akkor is jól tette.

Pár kör múlva, ahogy kialakult az eleje sorrendje, Attila távolodott Pedrózától, ő meg Csabától, ő meg Róólandtól, elkezdtük nézegetni mi van hátrébb.

Hátrébb az volt, hogy Róóland mögött némi térközzel Gedeon jött, mögötte, Odüsszeusz, mögötte Norbi, akiről határozottan nem értettünk, hogy miképpen került ide, majd Benya, kis térköz, Világi Úr, és mögötte Hompiék.

Robertót szándékosan hagytam ki, mert a helyzete meghatározhatatlan volt, a motorja leküzdötte botanikai érdeklődését, és hátsó kanyar iszonyát, és folyamatosan jöttek felfelé.

Norbi egy kör múlva épp előttünk előzte meg Odüsszeuszt, vártam, majd hogy meghallgatom a célegyenesben milyet szól, de nem szólt semmilyet sem, mert Norbi kigurult vele a boxba, nyilván eleve azért ment ott ahol, mert valami rendetlenkedett az egyébként megbízhatóan üzemelő motoron.

Megint elment pár kör, és láttuk, hogy Robertó egészen közel lopakodott már Gedeonhoz, és ezzel együtt vettük észre, hogy oppala, Gedeon előtt, közvetlenül ott van, Róóland!
Először azt gondoltam, Gedeon észrevette Robertót, és marhára felgyorsult ennek hatására, de átgondoltuk, és arra  a következtetésre jutottunk, hogy ha Gedeon nem játszott Tisza-szabályozást, és  nem vágott le néhány vargabetűt a pályából, akkor Róólandnak akkora előnye volt már, amit Gedeon nem hozhatott be ennyi idő alatt, tehát Róóland, vagy elzakózott, vagy legelészett csendesen, mindenesetre szépen összejöttek hárman, és úgy tűnt, hármuk közül Robertó a leg gyorsabb, ebből kifolyólag Gedeon elkezdett sietni mielőtt még kikerülik.
Mint utóbb kiderült, Gedeonék térnyerése ténylegesen annak volt köszönhető, hogy Róóland valahol hátul, kiterült, mint a gyalogbéka, de gyorsba felkapta a motort, és immár lábtartó nélkül zúzott tovább, megtartva ezzel az értékes negyedik helyet.
 A következő kör már az utolsók egyike volt, pont előttünk Robertó be is próbálta Gedeont belülről, de ott nem volt annyi hely, elvette a gázt, és visszazárt Gedeon mögé.

Közben láttuk, hogy Pedróza határozottan visszavett, de elegendő előnye volt arra, hogy ezt megtegye, az egyik körben észrevette, hogy hol van a csapat, és kiintett nekünk.
(mindezt kanyarban, verseny vége előtt nem sokkal, a második helyről)

Attilának Nándibá próbált mutogatni körökön keresztül, hogy nagy az előnye, kicsit visszavehet, de mint utóbb kiderült, Attila nem vett észre semmit.
Erre mondhatnám azt, hogy Attila végig koncentrált, de szerintem csak simán ment végig mint az eszelős.

 

 

 

Az utolsó pár körben, már eldőlni látszott az első 3 hely sorsa, a bandával elkezdtük figyelni a mezőny végét, ahol Hompi, és Vincze vívtak élet halál küzdelmet.
Néha visszanéztünk az elejére, "jól van, mennek, még" utána vissza Hompiékhoz, akik az elejéhez képest  kisebb tempó ellenére, kifejezetten izgalmasan gyötörték egymást, még az sem zavarta meg őket, hogy az egyik zászlós poszt, rendszeresen kékezett nekik, aminek igen kevés értelme volt, mivel tök külön mentek ketten, és hol egyikük, hol másikuk ment elöl, a zászlós poszton kívül mindenki számára nyilvánvaló volt, hogy körön belül vannak, és meccselnek.
Nem baj, majd megtanulják a bíró sporttársak a manuszokat, akkor kevesebb lesz a tévedés.
Az utsó kör megkezdése után, Odüsszeusznak kifogyott a benzinje.
Van még mit tanulni:)

Befutottak, kockás, mi meg szaladtunk az idiótákat hátba veregetni.


Befutó:

-Ne Attila
-Pedróza
-Csaba
-Róóland
-Gedeon
-Robertó
-Benya +1kör
-Világi +1kör
-Bósza +1kör
-Vincze +2kör
-Hompi+2kör
-Norbi +6kör

Doki pechsorozata folytatódik, nem tudott rajthoz állni, elhalt a gyújtás.


Róóland, és Vincze külön ültek, és kipirult arccal mesélték egymásnak és a kisebb hallgatóságnak, hogy mekkorát meccseltek a végén, és tényleg.
Csaba, most is, mint mindig, odajött gratulálni a győzteseknek, igazi sportszerű úriember!
Robertó nem volt teljesen elégedett, de mondta, szerez valami rendes gyújtást.
Gedeon mesélte, hogy amikor meglátta maga mellett Robertó kerekét, erősen elkezdett menekülni, Róóland meg mint mondtam, okosan motorozott, és csak egyszer esett szájra, akkor sem a sietés miatt, vélhetően elnézte vagy befáradt.

A fárasztó versenynap után elmentünk megint a hobbitelekre, ott Attila hibátlanul beleesett ugyan abba az árokba, amibe reggel Pedróza a Trabanttal, reggel asszem Attila röhögött a legjobban, hogy Pedróza mekkora hülye:)
Oszt rájött, hogy az árkot egyáltalán nem látni, mert benőtte a gaz.
Mindegy, a fiúk kitolták mindkét szappantartót.

 

Benya:

Szombat este is nagyon fasza volt, Tóth Ati faszán meggrillezte a húsokat, ilyen jót rég ettem már.
Másnap reggel pakolás, köszönés, go vissza Kecsó..
Motor, cucc le, stb.. Mondom indulok, mert lábon mentem haza..(140km)
Az út majdnem zökkenőmentesen történt, Csaba előtt vettem el a gázt, addig nyélen.
Kb. 5km-re itthontól meg kifogyott a benzin... jó volt tolni a motort a 44-esen 40243532 fokban.
Kb. 2 km-re volt benzinkút, kemény 160 Ft ért tankoltam azzal hazajutottam.
Na kb. ennyi volt, eszméletlen jól éreztem magam, ez a társaság kurva jó!
Kakucson találkozunk srácok!


Zoli:

Pedróza lemaradt a grillezésről, és mire rájött, hogy éhes, kialudt a tűz.
Tett rá egy kis szenet, persze, az nem gyulladt meg.
Elment benzinért, úgy vettem ki a kezéből a kannát:)
Ez után kis híján hátba vágott egy negyed raklappal, amiből szögek álltak ki.

A társaság nagy része lefeküdt, páran maradtunk diskurálni, majd végül lefeküdtünk mi is.

Másnap, elpak, felpak, szemét összeszed, elindutunk haza.
Már Pesten megálltunk és elszívtunk egy fagyit Lóvázzal, utána ő is elköszönt, mi meg hazavittük a Bojlert, és érdemei elismerése képen lemostam.
Először autósamponnal próbálkoztam, de az kb. meg sem látszott rajta, utána erős mosogatószerrel, az már vitte, de mg koszos maradt, akkor megkínáltam ultradermmel.
Amikor harmadszor is neki akartam menni, Pedróza mondta, hogy most már fejezzem be.
(Sami később mondta, hogy 2 éve nem volt lemosva:)

A következő verseny Kakucs, nekem már megvan a titkos favoritom, hát neked?